מושלמות

מה שחשוב ביצירת המיזם שלנו הוא לא מושלמות הקונספט. אלא מושלמות התכנון והביצוע. רעיון טוב לעולם לא יהיה מושלם... אי אפשר היום שזה יקרה כי תמיד יש משהו דומה, או מישהו שחושב ועובד על אותו הדבר שאנו חושבים או חשבנו עליו...

הדוגמאות הכי טריוויאליות וטובות לכך הן גוגל ופייסבוק. גוגל התחילה כשמנוע החיפוש היה שם כבר והיה חזק אפילו מאוד. עם פיצ'רים שאז היו נראים שאי אפשר לעשות משהו אחרת. (חלוקה לקטגוריות וכל מיני כאלה..) ובסוף, אנשים גילו את העליונות של גוגל והשאר ידוע.

דוגמא נוספת- פייסבוק. פייסבוק נוצרה בשעה שיוזמות אחרות דומות כבר היו קיימות ואפילו מאוד חזקות כמו מיי ספייס. שאפילו הציעה פיצ'רים יותר טובים והיתה מאוד ידועה, פופולארית ונפוצה. במקרה הזה, קשה לשים את האצבע על מה היה היתרון של פייסבוק ואני אפילו לא ככ מכיר את מיי ספייס (ואשמח אם למישהו יש הארה בנושא להחכים את כולנו), אבל מסתבר שפייסבוק פשוט שמטה את הקרקע מתחת לרגליה, למרות היתרון התחרותי העצום שהיה למיי ספייס.

מה שחשוב זה שיהיה יתרון בתכונה או יותר מסוימת שהיא זו שתהיה השוס של היוזמה. ברור שיהיו מתחרים, ואף הרבה יותר חזקים, ואפילו כדאי לחשוש ממצב שבו אין מתחרים, כי אז זה אומר שהשוק לא משהו...ואז צריך להתחיל לחשוב היטב אם המאמץ שווה...

מה שצריך להיות מושלם (או לפחות מושלם בזמן נתון, עם התפתחויות ומודיפיקציות לאורך כל הדרך תוך כדי תנועה ומיישום למידת השטח), זה התכנון, האסטרטגיה, האמונה, הלחימה, ההתמדה והביצוע.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים